Blondes have more fun!


Perfekt lyxiga nyanser hos Alberta Ferretti

Då var även tisdagen snart förbi, och idag har jag haft lite att bita i på salongen. Jag fick ta hand om en tjej som tidigare under dagen hade försökt färga håret hemma och var missnöjd. Helheten var ljus men det var en varm ton i botten, en rätt redig kall ton på topparna och en blandning av dessa på mitten av längderna. Mitt jobb blev alltså att försöka möta upp dessa toner för att få till ett fint resultat. Efter lite rådfrågning gjorde jag ljusa slingor ton i ton och nyansering på längderna, slutresultatet blev en såndär lyxig blondfärg som jag älskar. Det är så roligt när man får lite extra utmaningar!

Min mamma var också på besök på salongen idag och hon är den perfekta energiboostaren!

Kommentarer
Postat av: simone

haha nej verkligen inte! pusssss!

2011-03-30 @ 16:42:06
URL: http://ssimonejidling.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh vad duktig du är Bella! Skulle vilja se resultatet på flickan!



Lycka till imorgon på Värmekyrkan, jag hade verkligen viljat komma och se på, och ta lite bilder på er!!! Som tusan var har bokat in en Sthlms resa till nästa helg. Hör av dig om du är i stan då :)

2011-04-01 @ 15:45:03
URL: http://www.jenniferlundell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0